Mituri despre imunitate

Doriti sa treceti cu bine peste schimbarile de temperatura ce vin odata cu alternarea anotimpurilor prin intarirea sistemului imunitar? Cunoasteti metodele potrivite? Iata miturile care circula cu privire la acest lucru: 

Vitamina C intareste sistemul imunitar

Contrar a ceea ce crede majoritatea, Vitamina C NU reprezinta cel mai important factor care intareste sistemul imunitar al organismului. Aceasta doar amelioreaza simptomele racelii deja contactate.

Decisiva este insa Vitamina D, denumita si “vitamina soarelui”, care se formeaza cu precadere in piele si este “activa” mai ales cand intra in contact cu razele solare.  Asa se explica de ce in sezonul friguros sunt mai predispusi decat in restul anului sa contactam diferiti virusi, zilele fiind mult mai scurte.

Sportul intareste sistemul imunitar

Se spune ca cine face sport regulat sau alearga de cateva ori pe saptamana contacteaza mult mai rar diverse afectiuni sau trece mult mai usor peste simptomele acestora. Atata timp cat activitatea fizica face parte din stilul tau de viata, este in regula, insa exagerarile pot dauna organismului. De pilda, atunci cand miscarea devine un factor de stres, devenim mai sensibili, iar sistemul imunitar are de suferit, alaturi de fizicul si psihicul nostru.

Ceea ce trebuie sa retineti este ca odata contactat un virus, este necesara o pauza, altfel o banala raceala poate determina complicatii mai grave precum inflamarea muschiului inimii.

Cu cat este mai puternica raceala, cu atat este mai slabit sistemul imunitar

Atunci cand ne confruntam cu raceli puternice sau chiar gripa, iar vindecarea acestora este destul de lenta, inseamna ca organismul lupta cu greu sa elimine virusurile, declansandu-se de cele mai multe ori o reactie inflamatorie. Cu toate acestea, cine are o tuse foarte puternica, acela nu are nici pe departe un sistem imunitar slab!