Cresterea imunitatii

Virozele respiratorii si racelile sunt pericolele cele mai frecvente atunci cand temperaturile alterneaza. Dar in egala masura alimentatia dezechilibrata, stresul si lipsa somnului sunt factorii care ne pun in pericol sistemul imunitar.

Pentru a mentine un sistem imunitar puternic specialistii recomanda in primul rand reducerea cantitatii de zahar. Studiile in domeniul nutritiei au demonstrat ca functionarea sistemului imunitar este compromisa timp de 5 ore dupa ce am mancat chiar si o cantitate mica de zahar. Mai mult, dulciurile stimuleaza deshidratarea si eliminarea vitaminelor si mineralelor.

Medicii imunologi au alcatuit un top de activitati care ajuta la cresterea imunitatii corpului uman fara sa fie nevoie de prea multe medicamente sau tratamente costisitoare, precum:

  • Sportul regulat: 30 de minute de miscare in fiecare zi ajuta la imbunatatirea sistemului cardiovascular, reduc stresul si cresc imunitatea;
  • Un organism odihnit este mai rezistent la virusuri. Potrivit specialistilor, prea putine ore dormite scad nu numai sistemul imunitar, dar si capacitatea de concentrare si memoria. Majoritatea expertilor recomanda intre opt si noua ore de somn, insa acest lucru variaza si in functie de varsta.
  • Eliminarea stresului: se stie ca stresul este unul dintre factorii principali care reduc eficienta sistemului imuniar, de aceea este important sa fim cat mai linistiti si sa respectam un program de odihna prin care corpul isi poate recapata energia;
  • Prepararea shake-urilor din fructe: frunctele au un intens efect energizant asupra corpului si ajuta la accelerarea proceselor interne
  • Cura de detoxifiere: este o metoda prin care toxinele sunt eliminate din organism, iar in acest sens puteti alege o dieta bazata pe cresterea aportului de fibre, prin folosirea plantelor cu efect laxativ si depurativ. Trebuie de asemenea sa inlaturati produsele de origine animala, dulciurile, cafeaua, fainoasele si sa puneti accentul pe legume si fructe consumate in stare proaspata sau sub forma de sucuri.