Aliați de nădejde în întărirea sistemului imunitar primăvara

Aliații imunităţii în anotimpurile de tranziţie sunt reprezentaţi de către alimentele sănătoase, starea de bine, fără stres şi vitaminele.

Conform definiției din Dex, imunitatea este rezistența organismului față de anumite infecții microbiene și față de otrăvuri.  Pornind de la teorie și ajungând în cele din urmă la aplicarea în viața de zi cu zi constăm cu ușurință că atunci când imunitatea și întregul sistem al acesteia sunt puse la pământ corpul este mai slăbit, apar diverse simtome ale răcelilor și gripelor specifice anotimpului.

Una dintre cele mai imporatante lecții pe care trebuie să le învățăm să le aplicăm în acest anotimp în care toată lumea este mai fragilă este că o alimentație bogată în vitamine, atenția sporită la nevoile pe care corpul ni le prezintă și nu în cele din urmă protecția împotriva virușilor din aer este absolut necesară.  Și totuși, care sunt aliații principali în ceea ce privește întărirea sistemului imunitar?

  1. Ceaiurile.
  2. Alimente bogate în vitamine.
  3. Buna dispoziție.

În ceea ce privește ceaiurile, acestea nu doar că sunt remedii naturiste cu efecte de necontestat, dar ele reușesc să aducă un somn liniștit, să stimuleze energia sau să înlocuiască anumite lipsuri din organism. Și totuși, care sunt cele mai eficiente ceaiuri pentru întărirea sistemului imunitar?

  • Ceaiul de tei.
  • Ceaiul de mușețel.
  • Ceaiul de măceș și cătină.
  • Ceaiul de ghimbir.

De menționat este faptul că ceaiurile oferă și aportul necesar de lichide consumate în fiecare zi, deci poate fi considerat unul dintre cei mai buni prieteni ai organismului în orice anotimp.

  • Alimentele bogate în vitamine

Pentru un corp și o minte sănătoasă aportul vitaminelor este aboslut necesar, cu atât mai mult în anotimul în care imunitatea este pusă în pericol. Chiar dacă pe timpul iernii este mai dificil de găsit fructe și legume proaspete, primăvară nu mai există scuze. De aceea în acest anotimp e musai să consumăm următoarele alimente.

  • Ghimbirul
  • Afinele
  • Roșiile
  • Castraveții
  • Ardeiul gras

Cosnumul acestor fructe și legume ajută organismul să lupte împotriva virușilor și în același timp buna dezvoltare a unei imunități rezistente împotriva gripelor specifice anotimpului.

  • Buna dispoziție

Dacă până acum nu credeai că buna dispoziție este un factor important în ceea ce privește sătătatea organismului, ei bine starea de bine vine din interior însă poate fi indusă și din exterior. De altfel, cu cât o persoană este mai optimistă și mai fericită cu atât sistemul ei imunitar devine mai puternic.

Sistemul imunitar joacă un rol extrem de important în buna funcționare a organismului deoarece acesta îl ține în picioare. Motiv pentru care o atenție sporită direcționată către el măcar în perioada primăverii va atenua grijile pe tot restul anului.