Cum avem grijă de sistemul imunitar al copiilor?

Reguli de igienă sporite

În primul rând, prin adoptarea unor măsuri de igienă sporite se vor evita episoadele problematice în care microbii vor afecta sistemul imunitar al celui mic.

O alimentație sănătoasă 

Este bine să ne facem un obicei în a avea o alimentație sănătoasă. Este indicat să învățăm copii de mici să consume și să accepte zilnic legume și fructe în alimentația lor. Sistemul imunitar al unui copil poate suferi mult în urma unei alimentații bogate în aditivi, conservanți și zahăr dar săracă în alimente sănătoase.

În cazul în care copilul are erupții cutanate și eczeme inexplicabile, un nas care curge în mod constant sau alte simptome, consultați medicul în cel mai scurt timp posibil, pentru a vedea dacă este vorba de o alergie. Furnizarea unei varietăți de legume asigură doza necesară de fitonutrienți pentru a-i menține sănătoși pe cei mici 

Reduceți stresul copilului

Organismul copiilor reactionează similar cu cel al adulților în privința stresului, iar un nivel ridicat al hormonilor de stres poate aduce dezechilibre nefavorabile corpului.

A merge la școală nu poate părea stresant pentru noi, dar pentru copii poate fi - mai ales dacă este prima dată departe de casă, sau dacă merge la o școală nouă. În zilele noastre, copiii sunt la fel de stresați ca și adulții, totul din cauza ritmului nostru rapid, supra-aglomerat.

Acordați timp recreativ împreună cu copilul, jucând un joc sau citind o poveste, aceste activități fiind benefice în scaderea nivelului de stres.

Somnul contribuie la îmbunatatirea imunității

Somnul este foarte important. În funcție de vârstă, pentru creștere, copiii au nevoie între 10 - 14 ore de somn pe zi, iar multi copii nu "bifează" aceste ore. Privarea de somn poate slăbi sistemul imunitar. Atunci când copiii sunt foarte obosiți și supra-stimulați, lucru foarte frecvent în timpul primelor câteva săptămâni de școală, ei vor dormi mai puțin.

În loc să îl lăsați să obosească prea mult, asigurați-vă că somnul lor este odihnitor  cel puțin o oră la amiază, fără utilizarea electronicelor înainte de culcare. La fel de important este să evitați seara orele târzii de culcare.

Ajută-ți copilul să depășească perioadele de tranziție dintre sezonul rece și cel cald prin suplimete naturale. Farmaciile Ropharma oferă o gama variată de astfel de produse și vitamine esențiale pentru absorbția lor în organism.