Beneficiul plantelor asupra imunitatii

Stresul, insomnia, oboseala, schimbarile bruste de temperatura sunt numai cateva cauze care scad nu doar randamentul fizic si intelectual, ci si imunitatea, pentru ca favorizeaza acumularea toxinelor si influenteaza negativ activitatea glandelor suprarenale. Pentru imbunatatirea si stimularea sistemului imunitar este nevoie in primul rand de o viata activa, dar si de o buna oxigenare a sangelui si o alimentatie echilibrata care sa contina vitamine, minerale si aminoacizi. Nici echilibrul psihic si emotional nu trebuie uitat, pentru ca aportul acestuia in reglarea tuturor functiilor din organism este foarte important.

Insa alaturi de alimentatie, odihna si sport si mai ales in perioadele solicitante putem folosi plantele medicinale ca adjuvant in rezistenta si tonifierea sistemului imunitar sau pentru sporirea functiei de apararea a organismului impotriva alergiilor si a afectiunilor precum: diabet, astm, poliartrita sau rinita alergica.

De-a lungul timpului s-au descoperit o serie de plante medicinale care au proprietatea de a lupta cot la cot cu sistemul imunitar impotriva agentilor patogeni si care totodata impulsioneaza organismul sa faca fata schimbarilor cu care acesta se confrunta. 

Plante ce ajuta la cresterea imunitatii:

  1. Astralagus este o planta folosita in medicina din China, care ajuta la digestie si actioneaza ca un stimulent pentru sistemul imunitar, dar este si un bun diuretic. Planta este recomandata persoanelor cu apetit scazut, diaree sau scaun liber, sange in scaun si in hemoragiile uterine. Aceasta planta mai poate fi folosita si pentru a trata simptomele precum HIV/SIDA, pierderea in greutate, mai ales oboseala si insomnia.
  2. Ardeiul gras, aceasta leguma cu gust dulce in culori diferite contine carotenoid numit licopen, care protejeaza trupurile noastre de diferite tipuri de cancer. Leguma contine un numar de vitamine, A,C, E, K. Acestea contin de asemenea cantitati mari de antioxidanti, carotenoide incluzand alfa-carotenul si beta-carotenul ce ajuta la cresterea imunitatii.
  3. Echinaceea este o planta populara, care a fost identificata pentru a stimula imunitatea si un luptator impotriva infectiilor. Se foloseste si pentru prevenirea infectiilor tractului respirator superior, precum si racelilor comune.
  4. Ghimbirul este o planta ce reduce inflamatia, afectiunile cardiovasculare, cheagurile de sange si lupta impotriva colesterolului. Aceasta planta trateaza “problemele stomacului” inclusiv colici, diaree, greata si varsaturi. Cateva picaturi de ghimbir in supa adauga un plus de savoare, dar si o gustare cu ghimbir si fructe confiate ajuta la cresterea imunitatii.
  5. Ginseng este o alta planta foarte folosita in medicina chinezeasca care imbunatateste puterea de concentrare, eficienta muncii si rezistenta la stres. Trateaza oboseala si lupta impotriva infectiilor pulmonare, ba chiar are proprietati anti-inflamatorii si lupta impotriva cancerului. Ginsengul are efect pozitiv asupra circulatiei sanguine si ajuta la buna functionare a plamanilor, ba mai mult poate reduce oboseala si creste capacitatea de munca si stimuleaza secretia de adrenalina. Datorita acestor proprietati, consumul de ginseng este recomandat in perioadele de convalescenta deoarece stimuleaza procesul de vindecare. Ginsengul se regaseste sub mai multe frome si poate fi administrat ca ceai, capsule de 3 ori pe zi, sau cate 3-4 picaturi de tinctura fiecare dintre ele avand intrebuintari specifice in anumite afectiuni.
  6. Catina contine vitamina C si de aceea poate fi cel mai bun vaccin antigripal, fiind un inamic si pentru anemie, stres, hepatita sau boli de piele. Catina sub forma de ulei este folosita in afectiuni neuroendocrinologice, hepatice si circulatorii. Este indicat sa se consume ca fructe proaspete sau congelate. Se recomanda 4-5 lingurite de 3 ori pe zi, iar sucul de catina se ia in proportie de 20 ml de 3 ori pe zi.
  7. Macesele sunt o sursa excelenta de vitamina C, ajutand organismul sa-si imbunatateasca imunitatea si sa lupte impotriva agentilor infectiosi. Vitamina C este un atioxidant puternic ce ajuta la absorbtia fierului si fixarea calciului in organism. Tot aceasta ajuta la vindecarea ranilor, creste rezistenta la infectii si ajuta organismul sa faca fata surmenajului fizic si intelectual. Necesarul zilnic de vitamina C este 125-150 mg fiind echivalent cu consumul a trei macese.
  8. Arnica este una din plantele ce stimuleaza imunitatea nespecifica la nivelul gatului si a cailor respiratorii superioare, in administrarea interna. Este recomnadat ca adultii sa ia 30-40 de picaturi de tinctura, de 3 ori pe zi diluate in apa pe stomacul gol, timp de 30 de zile, pentru stimularea imunitatii. Extern, aceasta imbunatateste circulatia si creeaza o stare de confort fizic.