Solutii pentru intarirea imunitatii in timpul sarcinii

Sa fii gravida nu e un lucru usor. In timpul sarcinii, femeia trece prin multe schimbari hormonale, fizice si emotionale si de aceea sistemul imunitar joaca unul dintre cele mai importante roluri din viata viitoarei mame.

Perioada celor noua luni poate sa fie destul de stresanta, mai ales ca imunitatea organismului este mai scazuta pentru crearea unui mediu benefic dezvoltarii sanatoase si armonioase a copilului. Astfel, racelile sau gripa in timpul sarcinii dureaza o perioada mai lunga decat in mod obisnuit.

Ce putem face pentru a ne intari imunitatea in aceasta perioada?

Sunt multe lucruri care se pot face pentru a avea mai multa grija de organism in timpul unei sarcini, lucruri care ajuta in egala masura mama si copilul. 

O dieta sanatoasa si echilibrata este foarte importanta pentru dezvoltarea benefica a fatului, astfel fiind recomandat consumul de multe legume si fructe care sunt bogate in vitamine si fibre. Sunt usor de digerat si asigura un surplus de energie de care mama are nevoie.

Se stie ca trebuie sa ne hidratam pe timpul zilei cu cel putin 2 litri de lichide. Pentru femeia gravida insa, hidratarea este si mai importanta, deoarece organismul retine apa in tesuturi, motiv pentru care  aceasta trebuie sa bea mai multe lichide decat in mod obisnuit.

Efortul fizic in exces in timpul sarcinii nu este indicat, dar miscari moderate, cum ar fi plimbarile sau exercitiile de yoga ori Pilates sunt recomandate pentru relaxarea musculaturii. Pe langa aceste lucruri, trebuie evitat pe cat posibil stresul, fiind necesara multa odihna si vaccinarea impotriva virusurilor.